Wednesday, March 3, 2010

di kala fikiran tgh s+e+N+G+e+t

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi… yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat. Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain.. Terlalu ingin mengejar kelazatan. Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan….. yang pasti membawa kebaikan kepada dirimu. Menyayangimu, Mengasihimu, Mengapa kamu berlengah, terus mencuba membandingkannya dengan yang lain. Terlalu mengejar kesempurnaan? Kelak, kamu akan kehilangannya apabila dia menjadi milik orang lain. Kamu juga yang akan menyesal.

4 comments:

  1. :( Terasa seperti nasib saya.. Huhu..

    ReplyDelete
  2. wow. kisah cinta..:)

    sbnrya kena tahu apa yang kamu cari dalam pasangan tu, untuk ukur orang lain mesti juga tengok diri kita macam mana bukan? smestinya manusia mahukan yang terbaik dalam apa jua tapi apa yang datang pada masa itu kena lah analys dengan baik, adakah ia baik atau buruk bagi kita? jika baik maka kena lah berusaha supaya ia akhiri dengan baik, bukan lah bila dah bertemu dengan yang baik tapi masih lagi nak yang terbaik, itu sifat tidak bersyukur atau rehda.

    rasanya kalu masih ada lagi perasaan macam tu maknenya belom sampai lagi pertemuan yang kamu cari tu. tapi kadang-kadang untuk elakkan perasaan ni wujud, bila bertemu seseorang, teruskan saja bertanya pada Allah. semoga Dia memberi petunjuk dan jalan penyelesaian yang baik.

    maka takda la kamu rasa kamu ini sangat memilih orangnya, sebab pertemuan dan jodoh itu milik Allah..:)

    ReplyDelete
  3. noreena:teruskan mencari yg terbaik.hahaha~
    hansuke:komen awk lg pjg dr post sy...tengkiu~ ni bkn psl sy pon..saje je.merepek.huhuuuu

    ReplyDelete
  4. haha. saya komen secara umum, mana tahu jika bertemu pada yang bertanya pada masa akan datang kamu boleh sampaikan, sesungguhnya Allah suka kita menyebarkan cerita yang baik kepada orang lain..:)

    ReplyDelete