Saturday, February 27, 2010

PeNiNg (*_*)

adoii~tukar2 font&color blog ni,last2 jadik cmni.pening r pulak.tapi malas nak tukar dah.biar je.

hmm...tau tak,mase belajar dulu,sy jarang jumpe orang yg malas solat. Jadi sy wat conclusion,orang yang pakai tudung semuanya solat.Mcm tu gak ngan lelaki.hehe..bile dah keje ni baru la tau,upenye ramai je orang yg salu tinggalkan solat.

solat bukan 1 kewajipan bagi mereka.dan teruknye!..sy takde kekuatan pon untuk menegur.dan yang paling worse...sy rase sy boleh terpengaruh pulak dgn mereka

berdose tak sy kalau same2 hangout ngan kwn...tetibe taim solat sy g je solat,tapi tak ajak mereka...cume bagitau je nak g solat.lemahnye bab2 cmni...tatawu la.

Ya Allah..berikan aku kekuatan untuk melaksanakan kewajipan ku kepadaMu......

4 comments:

  1. salam.

    kamu kurang berkawan dengan ramai orang la kalu camtu, orang tak solat berlambak yang saya penah jumpa, tapi saya dan rakan-rakan tak tegur pon secara lisan tapi kami tegur secara perbuatan, bila mereka lihat maka ada la sifat malu sebab tak melakukan yang wajib, alhadulillah ada la juga yang tak solat jadi solat.

    kamu kena strong la dengan kebenaran, dan kena ada sifat takut pada Allah, jika mereka ejek atau buat muka, buat tak tahu sahaja, kena yakin dengan perbuatan kamu itu betol, baru tak akan terpengaruh dengan mereka, contoh bila pergi tengok movie, pegi je solat jika mereka tak solat pon, yang lain pandai-pandai la kamu ek..:)

    p/s: maaf memberi komen seperti ini, segan pula.

    ReplyDelete
  2. haha...segan ape nye encik.tenkiu la bg komen membina cmni.stakat ni ok lagi x tggl lg...

    *sbb sy blaja kat univ. yg islamic. tu sume org yg sy knal tak tinggal solat ...huhuuu~

    ReplyDelete
  3. hm..kamu belajar kat uiam ke?

    saya pon belajar universiti local jugak, ramai je orang solat tapi budak laki tahu aja la, bukan semua pon yang baik akan solat, pompuan pon macam tu, tak semua yang pakai tudung solat, lagi teruk pakai je tudung tapi dara hancus, laki pon sama je.

    sebenar kalu kawan ramai macam ni la hakikat yang kita akan jumpa, tapi takleh la pulau diorang sebab takda pulak orang yang nak bagi contoh yang baik kat mereka, sapa lagi kalu bukan kita. (bukan riak).

    yang kamu tanya tu, sebenarnya bila kamu bagitahu diorang nak pergi solat tu pon dah ajak sebenarnya, tak semestinya kita dakwah secara lisan tapi secara perbuatan pon ada jugak, salah satu nya ini la, buat benda baik didepan mereka yang lalai, mana tahu suatu hari mereka mendapat hidayah..:)

    maka, teruskan usaha anda, jangan pengaruh sudah la dengan mereka..huhu~

    ReplyDelete
  4. yup..uia

    Insya'Allah...x terpengaruh la.sbnrnye bile kt bgtau nk g solat,pastu dorg tak ikut n wat bodo je...rase cm malu lak...huhuuu~

    hmm...tahla..

    ReplyDelete